13 februari 2012

I wish - kap. 5

tidigare:

Alexandra somnade och jag tog fram min mobil och uppdaterade min twitter, ”I had an amazing day today. Can’t imagen this language trip to be any better!”. Jag såg att Louis hade skrivit ”Great day in the studio as usual, It was even better today because of one singel reason”. Åh, han är så perfekt. Jag skickade iväg ett sms till honom, ”Tell Harry that I got his hood and I just want to say, I miss you. godnight, Hedvig xx”. Jag fick svar nästan direkt, ”He knows, but thats good because now I have a reason to meet you again. Sleep sweetly, Louis xx”. Och även den natten somnade jag med ett leende på läpparna.


-------------------------------------



Det hade nu gått en vecka utav tre i London. Jag trivdes som fisken i vattnet. London var verkligen min stad, den var till och med bättre än vad jag hade väntat mig. Engelskan gick som på räls och inga läxor hade vi. Men jag hade inte träffat killarna på tre dagar. Jag funderade mycket på vad den där kyssen betydde, tänk om den inte betydde någonting för honom. Att han bara lekte med mig. Men jag fick små söta sms då och då, vilket fick mig på bättre humör.

På eftermiddagen låg jag ute vid poolen och tecknade det sista på porträttet av Louis. Alexandra var ute på stan eller någonting och paret vi bodde hos hade åkt iväg för att handla. Jag fick ett sms från Louis, ”hi sweetie, what are you doing? xx”. Jag svarade så snabbt jag kunde, ”I just lying by the pool and drawing with the house all by myself xx”. Sen fick jag inget svar, han skulle väl på någon intervju eller någonting som vanligt.

En halvtimma senare ringde det på dörren. Jag blev lite rädd, skulle jag våga öppna? Det kanske var någon kompis till dom som bodde här. Jätte pinsamt. Jag gick mot dörren och bestämde mig för att öppna den. Och vem stod där om inte Louis. Jag slängde mig om halsen på honom. Men kom på att det kanske jag inte skulle göra, jag backade lite och tittade ner i marken. Han skrattade och sa,

- I’m here to pick up Harrys hood. Sa han. Jag blev förvånad och såg nog väldigt besviken ut.

- Haha, I’m only kidding. Of course I’m here to met you! Jag skrattade och slängde mig om halsen på honom igen. Denna gången kändes det inte fel och han snurrade mig ett varv sådär som alla killar gör när dom får tillbaka tjejen i romantiska komedier.

- Can I come in? Frågade han.

- Of course, but this is only because the couple who lives here are away and shopping. Skrattade jag och vi gick igenom huset och bak till poolen.

- Oh, there we have me. It’s really beautiful Hedvig. Sa han till mig samtidigt som han tog upp teckningen.

- It’s for you. Take it.

- Really? Thank you. Han gick fram mot mig och kysste mig. Jag fick den där känslan igen som om jag skulle falla för att benen inte lydde mig. Han tittade på mig en liten stund innan han lyfte upp mig i famnen,

- What are you doing? Wait, noo... Längre hann jag inte, han hoppade i poolen med mig i famnen. Jag stack huvudet över ytan och kunde inte låta bli att skratta när jag såg Louis frisyr.

- What did you do that for? Sa jag och skvätte lite vatten på honom. Han skrattade och svarade,

- I thought you were to hot, you needed to cool down a bit. Sa han och skrattade, jag kunde inget annat än att skratta jag med.

Vi klev upp ur poolen och satte oss på kanten och dinglade med bena i vattnet.

- I have really missed you. Sa jag och tittade på Louis där han satt i sin vitblå randiga tröja som var nästan helt genomskinlig nu.

- I have missed you to. And like I said in the pool, you really do look amazing. Jag rodnade och både han och jag lutade oss framåt och mötte varandras läppar. Lika fantastiskt varje gång hann jag tänka innan jag hörde någon harkla sig bakom oss.

Jag vände mig om och såg Marie, kvinnan i huset.

- So what do we have here? Sa hon med lite retsam röst.

- uhm, I sorry! He will be going now.

- Oh, not at all my love. You’re welcome to bring boys to my house. Just tell me next time, right?

- I promise!

- But why are you all wet? Sa hon lite förvånat när hon upptäckte att vi satt där alldeles nerdränkta i vatten.

- Oh haha, Louis threw me in the pool. Sa jag och Louis skrattade lite generat.

- Ah, I see. Wanna come in and get a dry towel?

- Yes! sa vi båda i kör. Jag följde med henne för att hämta handdukar medan Louis väntade i vardagsrummet.

- Please don’t tell Alexandra about Louis, okey? Frågade jag.

- Why honey?

- It’s just that.. no, please just don’t tell her.

- If you say so. Sa hon och log.

Vi gick ut till Louis med handdukar. Det var tyst en stund innan Louis frågade Marie,

- Is it okey if I borrow Hedvig to night?

- Of course! Alexandra is sleeping at the Parkers house tonight, so otherwise you would be alone. Sa hon och tittade på mig.

- What are we going to do? Sa jag kanske lite för entusiastiskt, Louis skrattade och sa,

- You will se. Go and put something dry end nice on while I talk to Mrs..

- Smith. Fyllde Marie i.

- Mrs Smith. Sa han och log.

Jag sprang iväg in till vårat rum och lyckades hälla ut alla kläder på golvet i jakt efter en rödvit randig klänning med vit rund krage. Jag blåste håret lite snabbt så att det inte skulle vara blött, därefter stoppade jag ner min Iphone och plånbok i en liten brun läderväska. Jag hängde väskan över axeln och gick ut till vardagsrummet.

- Wow, you look amazing! Sa Louis med ett leende på läpparna.

-Thanks! Sa jag och vi sa hej då till Marie och gick ut till Louis bil.


------------------------------------

Idag har jag haft ångest för att jag inte kunde vara på arlanda när killarna landade. Sen skämdes jag ihjäl över hur vissa fans hade bettätt sig. Nu är jag jätte trött och ska sova.

Jag skulle gärna vilja ha lite kritik. Kommentera gärna vad jag kan göra bättre och vad som är bra nu. Snälla!

4 kommentarer:

  1. Den är jättebra, verkligen!
    Men eftersom du ville ha lite kritik, here you go ;)

    för det första tycker jag att berättelsen är lite "obvious" om du förstår vad jag menar, allt går så himla bra hela tiden vilket inte gör den verkligehets trogen. Jag menar, mer konflikter!! kanske att hon börjar få känslor för någon mer kille eller något bara!

    För det andra mer personligt! tycker det var jätte roligt i början, vilket fick mig att le hela kapitlet. Då menar jag det här om " killen som redan har ätit upp sin kaka är niall", tycker det var jätte roligt. Mer humor och fraser som utmärker sig. I andra berättelser kan det bara bli " niall likes food " vilket inte är roligt/ intressant alls. Så fortsätt så :)

    oj vad långt det blev, men lycka till! tycker du har en jätte bra start på berättelsen, därför jag la ner så mycket tid ;)

    SvaraRadera