12 februari 2012

I wish - kap. 3

tidigare:

Jag log för mig själv. Klart att de inte hade hittat killarna, dom hade ju pratat med mig hela eftermiddagen. Jag hade ju lovat Louis att inte säga någonting till någon, så jag försökte dölja mitt leende så gott det gick.

Alexandra somnade och jag låg vaken och funderade på om detta verkligen kunde vara på riktigt. Fem stycken killar såg mig och pratade med mig. Men pojken med den randiga tröjan och blågröna ögonen. Jag fick den där känslan att jag bara ville ta på hans hår och ge honom en kram. Den känslan hade jag aldrig upplevt förut.


---------------------------------------------------------


Morgonen kom, jag vet inte om jag sov någonting överhuvudtaget. Alexandra verkade i alla fall inte märka att jag var i en annan värld. Inte fick jag mycket gjort på lektionerna heller. Men vad gjorde det? Jag smet iväg till fiket igen, jag kom på att jag inte hade hört av mig till Louis. Så jag köpte en kaffe och slog mig ner vi samma plats som sist. Jag tog fram numret och skickade iväg ett sms, ”I know who you are, you are One Direction”. Jag la ner telefonen och tog fram mitt ritblock. Denna gången målade jag inte hus, jag målade en pojke i randig tröja med brunt hår och blågröna ögon. Mobilen durade till, jag läste ”Look out through the window.” och vände mig om. Och vilka stod inte där om inte One Direction. Jag skrattade och dom vinkade åt mig innan dom gick in. Jag kom på vad jag satt och målade på och drog snabbt åt mig blocket. Men Harry som hade slagit sig ner bredvid mig, ryckte åt sig blocket innan jag ens hann blinka.

- oooh, look who we have here. Sa han retsamt.

- I know this person. Fortsatte han och skrattade lite. Jag kände hur mina kinder blev rödare och rödare.

- Who is it? frågade Liam. I want to see!

- You can see by your self, here. Sa Harry och la ner blocket på bordet. Det här kunde bara inte hända, så fruktansvärt pinsamt.

- That definitely is Louis! sa Niall. It’s like a picture, so god!

- I want to see myself! Sa Louis och Liam skickade blocket till honom. Jag höll samtidigt på att sjunka längre och längre ner på stolen. Önskade att jag kunde gömma mig under bordet.

- Wow this is reallyreally good! Why did you draw just me? Frågade han. Jag nästan viskade,

- It was you I remember the most.

- People use to remeber Louis, because he never can shut up, haha. Skrattade Harry.

- Oh, shut up Harry! This is really good. Sa han sen.

- Thanks! var det ända jag fick fram. Killarna verkade känna av den pinsamma tystnaden som uppstod. Niall bröt tystnaden,

- So, did it really take one day to figure out who we were? Frågade han.

- No, I googled you last night and found out. But Alexandra got home and I wasen’t allowed to tell a friend remeber? Killarna skrattade. Vi pratade ett tag och jag fick deras mobilnumer och dom frågade efter mitt twitter namn.

- I really don’t use twitter that often. I maybe going to start. It’s hedvig_berg. Svarade jag. Jag loggade in på twitter och hade fått fem nya följare, Louis_Tomlinson, NiallOfficial, Harry_Styles, Real_Liam_Payne och zynmalik. Jag följde dom tillbaka och twittrade, ”have met some really nice guys, they got me to start using twitter again.” Efter en liten stund kom det upp en tweet från Louis, ”having coffee with the guys and talking to a really great girl”. Jag blev röd om kinderna igen och killarna skrattade åt mig.

- You wanna come with us to our studio? Frågade Zayn.

- Like now?

- Yes, otherwise we will have to leave you now. Skrattade Louis.

- I like to come! sa jag och skrattade. Vi åkte iväg och var snart framme, jag tittade ut och såg massor utav tjejer en bit bort som jag antog var fans. Sen såg jag ett ansikte jag kände igen, Alexandra. Hon fick inte se mig med killarna. Jag drog lite i Harrys tröja,

- Is it okey if I borrow that, my friend is one of those girls outside and I don’t want her to se me.

- Of course you can. Sa han och tog av sig sin gråa hood, nu hade han bara en svart ramones t-shirt på sig. Tjejerna skulle bli galna tänkte jag samtidigt som jag gömde håret under luvan och klev ut ur bilen.


----------------

Tredje delen är redan här. Vill liksom att detta ska vara sant så jag bara skriver och skriver när jag egentligen borde göra läxor. Nu är jag dock helt slut eftersom jag var uppe till halv fyra i natt och bara skrev.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar