19 april 2012

I Wish - kap. 13


tidigare:
Han simmade ännu närmare mig och jag klängde mig fast runt honom så att jag skulle slippa hålla mig uppe själv. Men det gick sådär, för han sjönk och så gjorde jag. När jag hämtat andan igen hängde jag mig på Louis igen. Och denna gången sjönk han inte. Jag lutade mig mot honom och våra läppar möttes. Kyssar i regnet? Släng dig i väggen. Det här är så mycket bättre.

-------------


När jag vaknade låg en tung varm kropp tätt intill min och jag log ner i kudden. Åh. Efter några desperata övertalningar från både mig och Louis gav hon med sig att jag fick sova där trots att jag skulle in till lektionerna tidigt morgonen efter. Jag tittade på Louis väckarklocka och såg att vi fortfarande hade tid på oss innan jag skulle vara på skolan. Hela situationen kändes overklig och jag kände att jag var tvungen att samla tankarna innan jag väckte honom. Det var en vecka kvar innan jag skulle hem till Sverige och jag började redan få ångest. Hur skulle vi lösa det här? Jag kunde omöjligt stanna kvar i Storbritannien med honom, men skulle det här underbara ta slut här? Jag kände att jag tyckte alldeles för mycket om honom än vad som var bra med tanke på min hemresa.
- Good morning babe, sa Louis sömndruckna röst bredvid mig och jag vände mig mot honom. Han gav mig en lätt kyss på pannan och jag kunde känna hans leenden genom den. ”You look stunning.”
Jag kände hur det hettade till på mina kinder och himlade med ögonen.
- Take a look ar yourself sometime, svarade jag retsamt. “We have a little time before I have to go…” Jag kunde själv höra hur ledsen jag lät över det faktum.
- Fancy grabbing breakfast on the way? Frågade han och jag nickade instämmande. Jag sade åt honom att jag skulle fixa iordning mig och gick ut i hallen för att hämta min väska jag lämnat där. Jag tittade efter de andra killarna innan jag chansade och skyndade mig att byta om och precis när jag hade fått på mig allt hörde jag Nialls röst bakom mig. Jag vände mig om och såg honom stå i dörröppningen till köket, iklädd grå mjukisbyxor en vit t-shirt och med håret på ända.
- Are you up? Seriously? Frågade han och såg förvånad på mig. Oh wait, you have school today right?
- Are you up? When you don’t have school? Skojade jag tillbaka och lyfte på ögonbrynen mot honom. Niall ryckte på axlarna och flinade.
- I was hungry.

Vi satte oss ner på varsin stol tätt intill varandra utanför ett litet fik och jag log och blundade mot solen. Louis hade en hand på mitt lår och om någon som inte kände oss såg oss nu kunde de med säkerhet säga att vi hörde ihop. Det åtminstone kändes så.
- God this is wonderful, sade Louis mellan tuggorna på sin macka och jag kunde inte annat än att hålla med honom. Are you absolutely sure that you have to go to school today?
- Aren’t you supposed to work in the studio today? Svarade jag och flinade mot honom. Han vickade lite på huvudet till svar.
- Mjeh, I guess I am. Louis röst lät ledsen och jag böjde mig over och kysste honom lätt. Jag log och det bubblade av lycka inom mig.
-Make sure you pick me up right when I’m done okay? I don’t want to lose a second with you.
Louis vände sig mot mig och såg mig i ögonen. Sedan gav han mig ett riktigt äkta leende med ögonen, tänderna och så rösten som sade så fina ord.
- That makes two of us.



------------
UPDATE: DET VAR TYDLIGEN INGEN SOM KUNDE SE DEN FÖRUT. SYNS DEN NU?
Igen, FÖRLÅT FÖR DEN FRUKTANSVÄRT DÅLIGA UPPDATERINGEN! 
Och för er som inte redan märkt att det är annorlunda skrivet mot i vanliga fall så är det här min vän Stina som har skrivit den här delen. Jag behövde lite hjälp på traven för jag hade fastnat lite. Hennes personliga blogg kan ni hitta HÄR. Och hennes fanfic på englska hittar ni HÄR. Kolla in båda nu!
Nästa del kommer förhoppningsvis nästa vecka. Har en del och plugga vilket jag inte ser fram emot. Men jag hoppas jag ska lyckas skriva en del relativt snart!

Så vad tycker ni om Stinas insats? Jag tycker hon är grym på att skriva! Hon är bättre på detaljer och känslor än jag.  Så jag hoppas att ni inte blir allt för besvikna när jag skriver nästa del...

7 kommentarer:

  1. JAG KAN INTE LÄSA VAD DET STÅR, UTOM VAD SOM HÄNDE INNAN OCH DET DÄR OM ATT STINA HAR SKRIVIT DEN :(
    NOVELLEN ÄR JÄTTEBRA!!!!!! :D

    SvaraRadera
  2. Samma problem här... :(

    SvaraRadera
  3. Heej :)
    Vi är två tjejer som tillsammans startat en ny novell om One Direction. Vi båda skriver sedan innan, och folk har gillat våra tidigare noveller. Tyvärr så är det inte så många som har hittat den än, och det tycker vi är lite synd.. Så, jag undrar om du skulle kunna tipsa om våran blogg? our1dstory.bloggplatsen.se :) Om du skriver om den i ett inlägg, så lovar jag att skriva om din i ett inlägg på min andra blogg (onedirectionnooveller.blogg.se), och där har jag många fler läsare. ;)
    /Tomlinson xx

    SvaraRadera
  4. Snälla skriv ett nytt inlägg!!

    SvaraRadera
  5. Jättebra novell! Men snälla gör ett till inlägg!

    SvaraRadera
  6. Hej, kan du inte skriva mer?! vill veta fortsättningen!!! den är jättebra iaf! :d

    SvaraRadera
  7. Hejsan! Kolla gärna in min novellblogg om One Direction:
    http://onedirectionernovell.blogg.se/
    Lämna gärna också en kommentar ifall du tycker om novellen! Tack på förhand♥ (=

    SvaraRadera